torsdag, februari 05, 2009

Nu var det ett tag sen.....

det uppdaterades här, som en del blogläsare påpekat ;-) OK, ska göra ett försök. 

Först och främst har jag fått fler utmärkelser, från Pärlmudden och Britt Marie fick jag likadana. Nu känns det som att det gått runt, runt en del med utmärkelser så jag hoppar faktiskt över att skicka den vidare. 

Så blev jag utmanad av Liza att:
-Gå in i "bildarkivet"
-ta mapp nr 6,
-i den mappen ta bild nr 6.
-Släng upp den på bloggen.
Nu hade jag ett gäng undermappar hela tiden men jag fortsatte att ta mapp nr 6 tills jag kom till en med bilder i. det blev den här:
 
En julgrupp som vi fick till julen 2007 av några kompisar som fick ställa saker i vårt uthus i väntan på att deras uthus skulle byggas klart. Jättefina blommor!!! (Men sakerna står fortfarande kvar i vårt uthus...)

Jag har jobbar, jobbat och jobbat och knappt hunnit sticka så mycket. I går kväll hade vi syjunta hos mej, fast vi äter och pratar mest, handarbetandet brukar det inte vara så mycket fokus på. Men igår kväll inträffade faktiskt det märkliga att vi alla 5 satt och stickade. Jag stickade på mina Noro-vantar och hade mycket våndor runt hur färgerna skulle bli. Och när jag så repat upp en halv vante och börjat om för att det skulle bli samma färger fast tvärtom, vad tror ni händer??? Jo, garnet är skarvat när det nystades så helt plötsligt blev det väldigt mörkblålila mitt i det ljusblåa!!!! Så nu ser det i alla fall ut som en "mitt-garn-räckte-inte-till-vanten-men-jag-tar-nån-annan-färg-vante". Suck, funderar på att köpa ett nystan till, det här känns som att det kommer att bli ett par favvovantar och då vill jag att de ska bli bra. Men just nu har jag tappat sugen!! 


Jag har också börjat sticka av det andra julklappsgarnet, jag fick ju 2 nystan Rowan för att sticka en Frances som jag har börjat på här. Som vanligt ser ju inte färgerna riktigt kloka ut, men så är det i vintermörkret. 




Också en krokad vante då. Det var kul att kroka men jag gillar mer att sticka när jag inte behöver titta vad jag gör hela tiden. Men jag måste försöka få ihop en vante till i alla fall. Jag känner att jag skulle velat haft de här när jag var ute och skottade snö i morse! Om jag skyndar mej att kroka en till så kanske det slutar snöa också, nu tycker jag att det räcker med snö. Men det ska visst fortsätta under helgen så det blir nog mer skottning!

Nu hoppas jag att det lugnar ner sej med jobb snart så jag hinner sticka lite mera.

3 kommentarer:

Anonym sa...

tänk att vi har mer snö.....!?
ja du det har snöat hela dan,och ska vist komma mera på Lö,fast jag undrar om det hinner bli nått uppehåll innan dess.
snygga vantar !
jag förstår att du fick lite hemlängtan när du såg Hotagenfjällen,synd bara att jag inte fotade dan innan,då syntes dom ännu bättre.
Kul att du är på G med bloggen*ler*

Anonym sa...

skickade en utmaning till dej,men jag missade att du redan fått den
av nån annan.så din bild har vi redan sett .....glömsk ? Jag ???

Trevlig Helg från ett kallt Jämtland -22 gr

Maggan sa...

Ja det är nackdelen med Norogarnet, ibland skarvar dom som dom vill - precis som Tore Skogman ;) Men det är nog bara du som tänker på det så sticka färdigt dom du! Du kan väl ha dom när du är ute i mörkret! ;p
Jag håller på med tvåtrådiga vantar till Martina från Estonian mittens - en massa mönster och jox men dom blir rätt fina faktiskt... jaja, jag ska ta kort!!