måndag, februari 23, 2009

Garn & te 3


Idag kom det efterlängtade Garn & Te paketet. Väl värt att vänta på vill jag lova!!!

2 nystan Fabel i en jättefin färg som jag helt missat och en härva Hacho, underbara färger och underbart mjukt och skönt. Kaktuste, som luktade sagolikt och så lite god choklad. Tusen tack Marianne!!!


På stickfronten så är jag färdig med min Imbolc, den ligger på blockning nu. Men blev ack så liten och fjuttig. Skulle ha haft grövre stickor men jag kände inte för att repa upp den efter drygt 200 varv. Får väl ha den som halsduk i stället. Bild kommer så snart den är färdigblockad.

Den här månaden ska jag försöka hinna med sockarna i sockklubben också. Började på februaris men de blev inte bra. Först hade jag ett melerat garn och mönstret syntes inte all. Så provade jag med ett grått enfärgat men det blev inte heller bra så det projektet la jag ner. Men mars-mönstret passar mej perfekt, inga flätor!!!

5 kommentarer:

Maggan sa...

Jag gillar oxå marsmönstret, men när ska jag ha tid???!! Har börjat sticka en tröja ifrån Vikingastickat boken (massa flätor!!! ;p) med garn från min "stash" och så ska jag försöka ta mej till Grillby nästa vecka och köpa garnet till Anne-Evilla... jag får nog ta semester ;) Nu ska jag göra semlor till Marta och mej, (Sebbe jobbar till 22) köpte faktiskt bullar jag oxå idag fast det bär mej emot... (en himla massa onödiga E:n vet du ;P)

Anonym sa...

Här duggar det tätt med utmaningar och utmärkelser! *puh* Nya tidens kedjebrev??
Om du orkar så har du en utmaning hos mig!

Kram!

Anonym sa...

Vilket fint paket du fick m.
härliga garner och annat smått o gott !

Ha vöre på flata tri daga et
varanner.......*ler*

Ha det gott !

Anonym sa...

Oj vilket härligt paket du fick, det är så roligt när man får öppna ett paket, fast det är roligare att ge...

Har inte varit med i nått byte för hjärnan fungerar inte riktigt än fortfarande väldigt snurrig och vimsig för att kunna ta ett sådant ansvar...

Men det kommer väl igen/Kram

Marianne sa...

Kul att du blev så nöjd med ditt paket!
Jag tänkte också sticka Marsmönstret i sockklubben dom såg fina ut.