tisdag, mars 03, 2009

Efter regn kommer solsken...

efter magsjuka kommer till slut orken tillbaka???

Ja, har haft magsjuka, jag och de 3 barnen, alla samtidigt nästan. Det är hemskt, så satt ur spel man blir, och vilken tid det tar innan man blir "människa" igen..... Idag har jag orkat ta i en stickning igen. Såg en hel Rosa Pantern-film igår utan att ha något i händerna- plågsamt!!!

Här kommer i alla fall en bild på min färdiga Imbolc-sjal. Den blev som sagt liten, men passar bra som halsduk. Hade den på mej när jag var på apoteket förra veckan, och då var det en där som ville låna mönstret av mej! Alltid kul när stickningar uppmärksammas tycker jag.


Hittade ett nytt garn från Järbo garn som hette fantasi - passade bra till ett par vantar tyckte jag. Jag tror jag har fått lite vantmani.... Men jag måste köpa ett nystan till om det ska bli två vantar med tummar på båda.


Glömde ju att fota marssockan i sockklubben som jag börjat sticka på. Håller på med hälen men jag gör mina egna korta varv för jag förstod mej inte riktigt på beskrivningen, var hemskt mycket omslag hit och dit.

Så var jag "tvungen" (ha!) att köpa en härva entrådigt Kauni regnbåge från Garnkorgen. Har längtat så efter en regnbågssjal men nu vet jag inte riktigt vad jag ska sticka. Med så mycket färger behöver det ju inte vara så avancerat mönster, kanske en argosy, en revontuli eller en adamas shawl... Några fler förslag???



11 kommentarer:

Maggan sa...

Dit det bär, dit bär det! ;) Med vantstickningen menar jag....
Jag röstar på sista sjalen! (om jag får vara med i omröstningen förstås....?)
Jag har fått mitt Kauni oxå men jag har inte hämtat ut det än (jobbade ju till 16 idag oxå och orkade inte gå tillbaka till affären och hämta ut det... blir i morron)
Kram kram Syster Yster

Anonym sa...

Stackare ! magsjuka är det värsta jag vet,Huvva ligen !

Din sjal är ju sagoligt vacker,jag förstår att hon ville ha mönstret.

Jag har oxå köpt av det nya garnet från Järbo,fast en annan färgkombination,gissa vad jag tängte sticka ????????????*ler*
har packat ner det inför fjällresan
Om du gillar Wichy vatten,så drick
det,så piggnar du snabbt till....
ha det gott!

Anonym sa...

Det är inte skojigt med magsjuka och när man får det samtidigt, man ska själv vara sjuk men ändå ta hand om andra sjuka *Huva*

Här är det bara yngste sonen som än så länge fått det, 15 årige dottern hon flydde härifrån till sin pojkvän och 11 åringen är i fjällen med en kompis så det är bara att hoppas att jag och gubben klarar oss...

Vad fina saker du stickat, sjalen eller halsduken är jättevacker, vilket jobb du gjort...

Ha det gott och hoppas att du fått tillbaka krafterna/Kram

Samtal från min trädgård sa...

Det regnbågsfärgade håller jag också på med, får dock vänta tills jag hittar mera garn annars stämmer inte övergångerna i färgerna.

Anonym sa...

Ja fy 17. Stackars er! Jag fick lite panik när jag läste att ni hade två dagar mellan lilla M och er andra. Vi hade inte passerat den tidsgränsen då. Men vi hade tur! Klarade oss. Hoppas det är över för det här året!

Jag har inte hört nåt från stora R så jag vet inte hur det blir framöver. Usch.

Kramar!

Monica Hansen sa...

Minnen.. jag köpte massor av regnbågskauni ett tag och har nu också en liten samling..

Du kan mixa det med en tråd mjukare garn som mohair eller alpaca och få nåt varmt och gott, eller kanske sticka stolsöverdrag?

Anonym sa...

Ja du ,jag har sett TUBen men kommer inte ihåg var,men det står en mailadrs på bruksanvisningen
du får den.
www.nancysknitknacks.com
annars kan su skriva till sticklistan,där får man alltid svar.

Ha det gott !

Anonym sa...

Vi klarade oss förra veckan men...i går morse var det lilla M´s tur. Hon kan ju knappast ha blivit smittad av stora A??!!!! Där får jag för att jag avskyr det här. *mutter*

Stora R kom hem i går. Kanske aningen spänt.....eller "krystat" kanske man ska säga. Jaja. Huvudsaken "ungen" är här. Vi får ta en dag i taget.

Kramar!

Anonym sa...

hoppas du får tag i TUBen för den är super bra,jag gillar den verkligen.
Hur går det annars med stickningen
va mjukt det blev det man stickade av det nya Järbogarnet,

Anonym sa...

Efterlys TUBen på stickamera

trevlig helg !

Monica Hansen sa...

Kauni är så härligt färgglatt:)