lördag, februari 21, 2009

Mat-utmanad

Fick en utmaning av Eva, att räkna upp de 5 maträtter jag med lätthet kan leva utan. Så var hon lite nyfiken på hur det var med oss "flata-systrar"... Det roliga är att jag hade tänkt skriva här att största skillnaden är att Syrran lever för att äta, medan jag mest äter för att leva - så såg jag att det hade syster redan skrivit på sin blog.. En annan skillnad är att jag älskar blodbröd (dock utan vitsås) med fläsk men det gör tydligen inte hon!!

OK, till utmaingen då - mina 5 gilla-inte maträtter:

1. Kroppkakor
2. Lever (utom leverpastej då)
3. Fiskbullar
4. Blodplättar (som jag har för mej att syrran gillar????)
5. Jag tror att jag kan klara mej utmärkt utan ostron, sniglar och sånt. Har aldrig provat men tror inte att det finns en chans att den konsistensen tilltalar mej....

Ja, visst var det väl en del likheter ändå, Eva??

Nu ska jag snart njuta av att det äntligen är lite mildare här, bara minus 6 grader. Har suttit och stickat en stund på morgonen på min imbolc-sjal som jag kom på att jag ville ha klar. Jag var och kollade synen i veckan och fick veta att jag skulle behöva glasögon med en styrka på +3,0 på ena ögat... är det därför det är så svårt att se hur jag stickat ibland????? Nu längtar jag tills jag får de nya glasögonen så kanske det blir lite lättare. 

2 kommentarer:

Maggan sa...

Jajamän! Blodplättar älskar jag och ungarna oxå faktiskt!! Så det är tur att mamma gör en laddning då och då så vi får äta en sådan kulinarisk höjdare hahaha!
Sniglar är som suddgummi ungefär fast det smakar vitlök.... ostron skulle jag vilja prova bara "för att" men det är lite för dyrt och exclusivt för mej....
Har du fått mailet?
Kram kram

Anonym sa...

Hahahaha ! en ny värd kommer att öppnas för dej med nya glasögon,
jag bytte för ett tag sedan,och då upptäckte jag hur dåligt jag sett tidigare .....hm !
Paltbröd &fläsk är jättegott
sniglar är som "sudd" som Maggan säger,Ostron =salt "snor" HUVVA !
det finns mycke "äckel päckel"mina tre pojkar Älskar Leverbiff ?????
Brukar köpa färdig smet och steka o
äcklas av lukten...

Ha det gott !