måndag, februari 16, 2009

Fick en ide....

När jag städade garnförrådet förra helgen så hittade jag garnet som jag repade upp av mitt missfoster till Japanskrib tröja. Jag ÄR ju så förtjust i melerat garn (Evilla, Kauni, Noro...) så jag tänkte att jag borde göra något av det. Sen har jag hela kalla februari gått omkring i min kofta som jag köpte på indiska i höstas. Jag bara älskar modellen på den. Tänkte om man kunde kombinera det på nått sätt. Så kom jag på att jag har köpt mönstret till Ruths rabarber - Rhubarbkofta (finns under rubriken Knitting), om man gör lite korta varv på den så den blir mer klockad och inte gör framstyckena så mycket omlott så påminner den faktiskt om min favvo-kofta. Sagt och gjort, nu har jag stickat en bit på den.

Som vanligt blir ju färgerna inte rätt, den är inet så här knallröd, mer mörkröd....

Såg att StickaMera har ett garn & kaffe byte nu. Jag är ju lite sugen, dels är kafft så gott och så är det kul med bytena. Men jag har ju nyss varit med i Garn & te 3 och har faktiskt inte hunnit få det garnet och teet (och inte heller fått veta om mitt kommit fram) så det känns lite tätt inpå. Vi får väl se hur det blir, det är några dagar kvar innan anmälan ska vara inne.

4 kommentarer:

Anonym sa...

den blir nog fin,och rött är svårt
att fota,vill gärna bli lite "skrikigt"
Hoppas dit knä blev bättre efter sprutan.
Jag har anm. till Kaffe&garnBytet
Jag gillar överraskningar.

Ska bli spännande att se koftan
när den är klar.
Ha det gott !

Anonym sa...

Ser jättesnygg ut, redan!
Jagharinte heller fått mitt garn och tebyte. Men vet att mitt paket kom fram. Jag passade på och köpte en härva garn åt mig själv också när jag köpte till bytet. Jag vet bara inte vad jag skall sticka. Funderar på muddvärmare. Jag ÄLSKAR muddvärmare! Och de du gjorde, som jag fick, används flitigt.....av nästan alla här i familjen. *s* (Ja inte stora T då). Men barnen vill gärna låna dem ibland. Blir ofta kall inhänderna när jag sitter här vid datorn och då är de perfekta!

Kramen på dig! (Mail kommer snart!!)

Anonym sa...

Jajjemensan ! i går var en BRA dag.
nu håller jag på att klura ut vad jag ska skicka till min Hemlis vän
fasst det är ju ingen tok-brådska
får väl besöka garnaffären på
"flata" och se om jag hittar nått som passar.
Hoppas bedövningen släpper snart.
man kan ju bränna sej el bita sej
så länge den sitter i.


há dé !

Anonym sa...

hej hopp !

Hoppas bedövningen släppt...*ler*
hur går det med den röda stickningen ?

Jag har en utmaning till dej på min blogg.

Trevlig Helg !