torsdag, januari 22, 2009

Utmärkelse igen,


Och två stycken på en gång också!!!

Från Syster Yster Maggan, med motiveringen "för att hon ständigt har en stickning i händerna ;)" men där har du fel minsann - just nu har jag ingen i händerna - det blir så himla oredigt att sticka samtidigt som man surfar och bloggar.....

Och från Urmodern med motiveringen "En för mej ganska ny blogg, men jag gillar det hon stickar och vackra bilder ur vardagen både i bild och skrift"

Jag tackar och bugar, det är kul att få uppmuntran för det man gör. Vill gärna skicka den tillbaka till er för era inspirerande bloggar också.


Reglerna är som följer:
1. Vinnaren kan kopiera awarden till sin blogg.
. Länka till honom/henne du fick awarden från.
3. Nominera minst 3 andra bloggar.
4. Länka till dessa från din blogg.
5. Meddela de nominerade på deras bloggar att de fått en award.

Så ska jag nominera några också...

Britt Maries blogg För alla hennes fina projekt, för att vi verkar ha samma smak när det gäller garn och färger. Har fått uppslag till många stickningar när jag läst hennes blogg
Liza scrappar och Bidrottningen som har fått mej sugen på att testa att scrappa och nästan (ja, jag sa nästan.... det är en bit kvar....) inspirerat mej till att testa GI
Stickfrossa som designar så mycket fina saker att man blir alldeles andlös och bara vill sticka allt, allt, allt.

Ja egentligen vill jag nominera alla bloggar som jag är in och tittar och hämtar inspiration från, men vet ni att det här html-knackandet är inte min grej.... det blir så himla mycket pillrande innan jag fått till länkarna så det får räcka så här!!!


Och tänka sej, det funkade en gång till. Min blogg är rena önskebloggen!!! Jag bara hintar lite om att jag vill ha annan layout och vips så är det fixat! Otroligt eller hur???

Btw så fick jag lov att riva upp allt jag stickat ihop på Anne-Evilla tröjan. Ja, inte hela tröjan då utan bara hopstickningen. Antalet minskningar var lite obegripligt i mitt mönster och inte blev jag riktigt klok när jag mailade Ruth heller. Vi förstod inte riktigt varandra. Som jag tolkade mönstret skulle jag minska tills det var 40 m kvar, men det stod i mönstret att det skulle vara 83 m - det är ju en viss skillnad. Men jag minskar på ett annat sätt tills det blir 83 så blir det nog bra!

8 kommentarer:

Anna sa...

Tusen tack för en så fin utmärkelse! Så stolt jag känner mig över mina mönster plötsligt!

Anonym sa...

Tack för det.Törs man fråga om du som din syster är Flata-bor på
vift.....*ler*

Ha det gott !

Anonym sa...

viste väl att det var nått bekant.......*ler*
ja jag skickade mönster på torgvantar m lock.
Har hittat ett till som stickas i lite tunnare garn,fast de kanske blir förstora.
I dag har jag varit på flata...de du !

Britt-Marie sa...

Tusen tack för utmärkelsen!

Ja mycket har vi gemensamt och garn/färger är en stor del.

Massor med kramar till dig

Pärlmudden sa...

Du har något att hämta på min blogg!
KRAM

Anonym sa...

kikar in o säger Hej !

Britt-Marie sa...

Här kommer mer utmärkelser!

Kram

Anonym sa...

Hej hopp !

hur är det på stickfronten ?

ha det gott !