onsdag, januari 07, 2009

Grå vardag igen....

Ja, så var det dags för grå vardag igen. I morgon börjar barnen skolan igen - det är i och för sej skönt i alla fall, senaste dagarna har det varit mycket retstickor och mycket bråk. Det är väl bra att det blir lite vardag och rutiner också, även om jag inte längtar SÅ mycket efter att börja jobba.

Lite jag har stickat under helgerna

En mössa, som jag hittade mönster till här. Stickad i Classic Alpaca från garnstudio - superhärlig och mjuk. Tyvärr lite för liten känns det som, men jag ger mej inte - jag ska ha den på mej..... På bilden här är det dottern J som poserar, det är därför den ser mer för stor ut på bilden.

Vantarna i Malabrigo som jag fick av syrran i födelsedagspresent är klara. De är också superhärliga och mjuka!!! 


I brist på annat på slutet av julsemestern stickade jag vidare på min Printed Silk Cardigan och hoppsan, plötsligt var jag framme vid mönstret och det blev lite roligare att sticka.




Så har jag faktiskt börjat på en Bird's nest smoke ring i vitt alpaca men den blev så ful så den tänker jag inte ens visa upp.....

Nåväl, gott folk, snart är det helg igen!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jooo jag vill se, det är bara du som tycker att det är fult, det är vi andra som ska skåda dina hantverk...

Jättefint det du hunnit med gillade mössan/Kram

Samtal från min trädgård sa...

Jättefina saker du gör, håller med häxmamman att det är vi som ska skåda.

Anonym sa...

Snyggt,vantarna var i en härlig färg.
Och jag hållermed tidigare inlägg
från Häxmamman

Anonym sa...

Du jar fått en utmärkelse!