söndag, januari 18, 2009

En helt vanlig helg!

Har vi haft. Fast kanske lite ovanlig - vi hann med en tur på längskidor igår och idag har vi varit i slalombacken. Fast inte jag då, jag har hållit mej nedanför backen. Det är nu 16 år sen jag stod på ett par slalomskidor så jag törs baske mej inte prova. Men nu klarar alla barnen sej nerför backen så de påstår att det är min tur att lära mej nu - vi får väl se hur det blir med det......

I går började jag med att sticka ihop Anne-Evilla. Liiiite missnöjd är jag över att det blev fel grön nyans på en ärm, men det är ju sånt man får stå ut med när man stickar i Kauni. Apropå Kauni så är jag också ganska missnöjd med hur ojämnt det garnet är! Vi får väl se om det här slutar bra, det känns lite tjorvigt just nu, och omöjligt att prova om det passar.


Så har jag stickat färdigt julklappsmuddarna som jag fick garn och beskrivning till i julklappsbytet. Se så fina de blev!! Och väldigt sköna att ha nu när det är kallt - som mest hade vi minus 29 grader i veckan.


Har också börjat på en halsduk i grå alpaca. Eftersom bilen varit hos "doktorn" i veckan har jag åkt en del buss så  jag började på en halsduk som inte är särskilt inspirerande men enkel nog att ha på bussen. Tänkte att jag skulle ha något som matchar muddar och min gråa basker!!!


Bara barnen har somnat snart ska jag gå ner och börja på min Frances basker också.


Förresten Maggan, jag skulle behöva avjula här också...... hur var det nu jag gjorde, och var hittar jag det jag behöver????

5 kommentarer:

Anonym sa...

muddarna är ju jättefina o visst passar halsduken bra till,ska baskern gå i samma färg oxå ?

Att Jula av är sååååå tråkigt.

Maggan sa...

Tröjan blir ju jättefin!! Vadå fel grönfärg på ärmen??
Hmm, vad du gjorde för att få jul här var att du lite fint "hintade" till mej (precis som nu...) och jag fixade det ;) Vad önskas för tema nu då?? Får se om jag har tid att kolla och fixa något senare idag. Kram syster yster

Anonym sa...

Kanonsnygg tröja!En sån vill jag oxå göra, vad heter mönstret på den och hur mycket garn har du använt?
Hälsningar Catharina

Anonym sa...

Åh vad fin tröjan blev, det är så härliga färger, regnbågsfärger nästan...

Jag har blivit nominerad på Enbart och känner du för det så kanske du vill rösta/Många kramar
http://enbart.blogg.se/index.html

EvaL8 sa...

Hej. Vad fina muddarna blev. Jag håller på att avsluta en kofta i Kauni och jag tycker också att garnet är lite ojämnt. Nu har jag också en blogg: Tålamodspåsen.