lördag, december 20, 2008

Julens svåraste beslut....

Ja, nu har jag kommit fram till julens nästan svåraste beslut! Vi ska vara borta ett tag och vilka stickningar tar man med sej???? Hur mycket kommer jag att hinna sticka, kommer jag att få nån stickning i julklapp?? Mycket att fundera över.... 

Hinner inte sticka så mycket annars, det är mycket julstök nu! Stickade på vantarna i Malabrigo och tyckte att jag var nästan klar när jag insåg att jag gjort det igen: Gjort annorlunda än mönstret och inte skrivit upp det. Första vanten stickade jag m stickor 5 och den andra med 5,5 med resultatet att nr 2 blev 1,5 gång så lång som den första när jag hade samma antal varv. I och för sej så är garnet himla mysigt att sticka med så det gör inte så mycket att jag får sticka flera gånger.


3 kommentarer:

Maggan sa...

Ja det kan du ju fundera på.... om tomten kommer med nån stickning!! Och tji fick du... inga klappar att "tått" på, dom har mamma gömt ;p
Men om du ska sitta i ett hörn på nyår kan det behövas flera stickningar hihihi....
Kramar! Syster yster

Anonym sa...

Hej!
Du vann min pysselbok på www.fnix.se. Du får gärna maila mig din adress på larsson.magdalena (a) live.se (Byt ut (a) mot @

mvh
fnixen

Anonym sa...

God jul på er alla!!!!

Kramar!!