torsdag, december 04, 2008

Då ska vi se

om det har hänt nåt mer på stickorna sedan sist. Det känns inte så, men lite har jag väl stickat. Det här ska bli en julklapp till min yngsta dotter, 6 år. Svart med glittertråd och hålmönster. Det syns lite dåligt på fotot, kvällens bilder går inte till historien som de bästa men....



Det ska i alla fall bli en sån här bolero tänkte jag. I garnet Plus Silver, massor med acryl och hemskt men jag tror att dottern gillar det.




Och vad kan det här vara???


Jo, om jag orkar ska det bli en Printed Silk Cardigan. Såg den hos Heidi och tyckte att den var så snygg. Fast ärligt talat så är det fruktansvärt tråkigt med bara slätstickning så vi får väl se i vilket liv den blir klar! Stickar den i Tropik från järbo, ett garn med bambu i. Väldigt behagligt garn i alla fall.

Sen är jag ju lite orolig att min systerdotter, "stilpolisen" ska komma och se mej nån gång med grå basker, grön halsduk och ljusblå vantar.... Inte ens om jag byter ut de ljusblå mot röd-vita får jag godkänt..... misstänker jag... Så jag tänkte försöka sticka mej grå halsduk och vantar också och började med halsduken. Men det här var också så tråkigt så alldeles nyss började jag att sticka helylles kalenderstickning i garnet istället.





SysterYster klagade på min önskelista jag avlämnat på hennes blog. Ett nystan sarek, ett Noro, eller två nystan Rowan-garn. Antar att hon ville ha lite mer specificerat vad jag ville ha för färger och så. Ska försöka göra en insats. Av rowan garnet hade jag tänkt göra en Frances, tyckte den var så snygg.

Har varit ensam hemma med ungarna halva den här veckan, igår natt började det töa (morr, vill ha kvar min snö....) och rasade från taket så hela huset skakade. Då blev jag lite klarvaken och rädd faktiskt, men det var ju bara snön. Jag är ganska mörkrädd av mej, så såna ljud sent på kvällen/natten är ingen hit.....  Jag som glatt mej så åt att det kom snö tidigt i år. Förhoppningsvis är det så mycket att det ligger kvar i alla fall. Nyår ska vi i alla fall fira i inlandet så där lär det vara snö och skoterföre.

Snart jul också, bakade pepparkakor för flera veckor sedan men tyckte att de smakade lite mysko. Efter en inventering i frysen insåg jag att jag tagit fram fel pepparkaksdeg och hade bakat av den som var minst 2 år gammal. Igår kväll tog vi nya tag och bakade av årets i stället, de blev mycket godare.

Såg just att jag fått en kommentar från Lisa. Nej, jag kodar inte min blogg själv, det är knappt så jag kan stava till koda.... Men jag har tur som har en SysterYster som gör det. Tror jag i alla fall. Jag vet inte riktigt vad/hur hon gör, men det är hon som fixar till det snyggt i alla fall. Antar att hon tröttnade på att försöka förklara per telefon hur man gör för att lägga in en färdig layout för inte ens det fick jag till rätt......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Boleron ser ut att bli jättefin:)

Jag håller med dig om det där slätstickade partiet i printed silk cardigan, det var helt enkelt otroligt tråkigt:) men, det är då man plockar fram något att titta eller lyssna på som kräver lite mer koncentration - det är i alla fall så jag gör:)

det skall bli jätteroligt att se hur din blir!

Anonym sa...

Vad fin din blogg är, jag skulle också vilja ha en fin blogg men jag vill inte byta, men där jag har min blogg kan man inte göra så mycket...

Ha det gott och många lussekramar