måndag, december 15, 2008

JA! JA! JA! Jag vann!!!!

Jag vann första pris i Stickameras jultävling! Är bara så glad över en extra julklapp känns det som!!

Annars har jag varit i stan idag och handlat färdigt alla julklappar!! Så stolt över att vara färdig redan. Sen var det det här med julklappspapper och skicka med posten... Suck och stön. Minns att jag en gång tyckte sånt var roligt - det har gått över nu!

Ikväll var vi och lyssnade på M, förskoleklassen hade lite julkväll med sånger och fika. Mitt i alla sånger kliver M fram och sjunger Mössens Julafton - SOLO!!! I alla fall verserna, refrängen sjöng alla med. Då var det många tårar i ögonen hos mamma vill jag lova. Inte hade hon sagt något hemma men jag förstår att i hennes värld var det där "ingen big deal", men det var det i mina ögon (och i många andras enligt de kommentarer jag fick höra sen).

Jag har ju fått nobelpris också, ska få in det här senare i kväll. Eller i morgon!!

1 kommentar:

Maggan sa...

Grattis!! Va kul! Och att det var det garnet oxå ;)!! Jaså, vad är det jag hör, att du inte tycker det är roligt att slå in paket längre....? Jag har bordet fullt här oxå men jag ska leja bort det till Marta (jag har ju aldrig gillat det...) skickar hela högen upp till mamma (så du inte kan klämma och känna - tji fick du!!) Vi hörs, är dålig i magen än... :(
Kram kram