torsdag, oktober 16, 2008

Äntligen....

...är sjalen färdig. Stickade en kant runtom hela och när den var klar insåg jag att sjalen blev för kort... Repa upp och sticka längre. Så blev det ingen kant runtom utan bara rätstickning i början och slut. Så här blev den - på håll, har tyvärr ingen närmare bild just nu. Men jag är väldigt nöjd med den!!!




Och så här ser klänningen ut som jag ska ha på lördag. Har haft en jäktig vecka, 3 timmar hos frissan i tisdags, idag har jag lagat köttfärssoppa, 16 portioner så vi har till middag i morgon när alla gäster kommer. Så ska vi försöka hitta plats till alla nattgäster och.... antagligen är jag supertrött på lördag när det är dags för bankett.


Nu har jag drabbats av "sticktorka" efter att ha stickat järnet med sjalen. Inget av mina påbörjade projekt känns kul och inte hittar jag något annat att sticka. En halvfärdig bolero, vad gör jag med den??? Sticka den färdigt känns inte som ett alternativ, för det har var nog "the one and only" gång jag skulle ha användning för en. Har några nystan extra av garnet, kanske kan hitta något annat. Tråkigt att inte ha nåt nytt projekt att sätta händerna i!!

4 kommentarer:

Maggan sa...

Den blev ju jättefin sjalen!! Passar kanon till klänningen. Usch och fy, jag avundas dej inte.... folk och surr och nää tack! Inte min grej, men det vet du ju ;)
Vi hörs efter helgen! Kram kram
syster yster

Anonym sa...

Åh lyckos dig som får klä upp dig så snyggt!
Hoppas att ni hade trevligt i lördags! (Förväntar mig utförlig rapport senare! *blink*)

Kramar
Lisa

Anonym sa...

Jag har väntat länge att få höra av dig, jättesnygg sjal och klänningen också...

Vad de ska avundas dig, säkert kommer många kvinnor fråga vart har fått tag i den och e kommer att bli överförtjust i att du stickat den själv...

Sticktorka är hemskt att drabbas av och försöker man med en stickning då så blir det för mig, sticka , repa upp, sticka, repa upp hela tiden...

Hoppas att du blir frisk från sticktorkan *Ler*

Britt-Marie sa...

andas andas andas

Sjalen blev kanonsnygg helt otroligt läcker. Men köttsoppa och sovgäster, nix håller med. Ett par timmar sedan räcker det för mig men samtidigt är det otroligt roligt att träffa folk man inte ser så ofta.

Kram och lycka till