fredag, oktober 24, 2008

Sticktorkan har lagt sej lite...

Nu har jag kommit igång lite med stickningen igen. Har stickat hålmönstret till Anne-Evilla tröjan, och börjat med det tvåfärgade, men har beslutsångest. 



Började med ett rött Kauni men det kändes som lite julgransvarning så jag undrar om jag skulle ha tagit det mer rödoranga istället men det kändes inte heller som att det passar ihop. Det är en av mina svaga sidor när det gäller stickningen, jag är helt värdelös på att se vilka färger som passar ihop. 



Så har jag fått födelsedagspaket från Syster-Yster, kolla vilket underbart garn!!



Det ska bli ett par mysiga vantar. Så fick jag ett te "den första snön" - verkar inte bli nån annan snö än på ett tag - och det var supergott!!!

Banketten - finmiddagen gick riktigt bra. Lite bekymmer hade jag med strassarmbandet jag hade som envisades med att fastna i sjalen hela tiden men jag tror inte att jag drog av tråden. Dessvärre var inte maten vad jag förväntade mej. Restauranghögskolan i Umeå lagade och serverade och så här såg varmrätten ut:



Korngrynskorv, svampfylld palt och ugnsbakad fläsksida. Det smakade lika tråkigt som det såg ut. Sen var servitören ingen höjdare, allt tog tid, han tappade bestick på gästerna, visste knappt vad som serverades när vi frågade, när han serverade vin skvätte det på gästerna..... så helt nöjd är jag inte. Men det är ju en upplevelse att vara på middag i ett hav av frackar och långklänning. Det är väl så nära Nobelfesten som jag kommer att komma.


Igår skickade jag iväg mitt garn o te paket, ska bli spännande att se om det blir uppskattat. Börjar längta efter mitt eget!!!

5 kommentarer:

Maggan sa...

Men det såg väl helt okej ut? Eller?.... Jag har oxå funderat vilka garn jag ska ha (vill göra den tröjan oxå....!!!) men inte kommit fram till något revolutionerande än.
Maten såg inte för roligt ut du, och till det priset (hade ni ju kunnat få något gott för ;)
Vi hörs! Är förnärvarande (som jag vet) ledig i helgen iaf.... = måste sanera!! ;p Kram kram

Anonym sa...

Jag tycker du ska ha det som det är, det är fint...

Snygg färg, vilken syster du har/Kram

Susanne sa...

Tack för info om teblomman! Trög man är ibland :) Du, tröjan (Anne-Evilla) ser jättefin ut. Jag blev också lite sugen. Må så gott, Susanne

Anonym sa...

Det ser jätteläckert ut på Anne Evilla-tröjan! Blev inspirerad att köpa mönstret :-)

Anonym sa...

Malabrigo är ett underbart garn!!En utav mina favoriter.
Vilken jättefin färg./Ella.