torsdag, september 25, 2008

Sockklubben och fingervirkning

Nää, jag hoppar nog över den här månadens sockar också. Jag gillar inte flätor och framför allt inte i tunt sockgarn. Dessutom är jag ju inte klar med augustisockarna ännu, all min sticktid går åt till sjalen....

Nu har min snart 8-årige son också börjat fingervirka. Älskar hans kommentar i morse: "Mamma, det här blir man ju beroende av". Sen sa han att han ville följa med mej och handla i em och köpa garn i nån färg. Jag letade i gömmorna efter nåt acrylgarn som jag inte ville ha till nåt annat så han fick ett nystan grått fuga, och det var väl inte det roligaste. Får väl hoppas att handarbetsintresset håller i sej!!!

3 kommentarer:

Maggan sa...

Jag började på månadens sockor men det var inget roligt mönster så jag repar nog upp dom! Sen Marta började sticka på halsduken till Bamse (som aldrig blev färdig...) har jag minsann inte fått henne att ta i en stickning. Broderi däremot - hon har färdigställt en julklapp till mormor redan och den är skitsnygg! Lite "handarbetsaktig" är hon i alla fall ;) Hoppas det håller i sej för Malin och Alex (även om jag har svårt att se Malin sitta still länge nog för att sticka ;)
Kram kram

Anonym sa...

Min son är också intresserad av att försöka att sticka och fingervirka och jag tycker det är skojigt och hoppas att han fortsätter med sitt intresse för det...

Kanske de kan bilda klubb *Ler*

Ha en bra dag

Anonym sa...

Helgkramar till dig