onsdag, september 24, 2008

Garn och tebyte och tråkig sjalkant....

Vad kul med ett till garn och te byte hos Sticka Mera. Har redan anmält mej!!!


Annars så stickar jag vidare på min sjal. Tråkigt, tråkigt. Här är den på blockning för jag skulle se om storleken räckte innan jag började på kanten. Tyvärr är då bilden inte den bästa men eftersom sjalen är så tunn är det svårt att få det bättre.

Här är kanten på gång - nu ser det mest ut som ett tjorv, men det kanske blir bra. Om det inte var så otroligt tråkigt att sticka kanten bara.... och jag måste ju få den färdig nån gång. 

Här är bakstycket till reservplanen B som i Bolero. Tror inte att den blir färdig heller.. suck.... 

Och så finns det så mycket annat jag vill göra. 



Måste bara berätta om min yngsta dotter som snart fyller 6 år. Ikväll skjutsade jag henne till en kompis, med sej hade hon en väska med 4 garnnystan för de skulle fingervirka!!!! Inte illa med en syjunta i den åldern! Hon går i sin mammas (och mosters) fotspår minsann!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh hejsan vad du har lagt ner arbete på den där stickningen som liknar pusslet...

Jag blir alldeles bländad av ditt hantverk/Kram