tisdag, mars 30, 2010

Zauberball, beslutsångest och snart påsk


Har köpt en boll Zauberball i färgen 2079, så vårig och härlig!!! Men har nu stora beslutsvåndor över vad jag ska göra med den egentligen? Har stickat en sjal tidigare i garnet och den blev så pluttig av bara en boll så det känns inte som nåt alternativ. Nåt mer halsduksliknande kanske? Hittar inget jag fastnar för.... Och det kliar så i stickfingrarna, vill börja med det härliga garnet, Det är ju för fint för att bli ett par sockor som ska gömmas i stövlar, eller hur?

Snart är det påsk, tiden går fort och fylls med allt möjligt och som vanligt har jag inte hunnit tänka på att planera mat eller nånting, inte tänkt på nån packning eller kollat om kläder är tvättade - det blir väl en kul överraskning på skärtorsdan kan jag tro, när jag får släpa med mej halva tvättkorgen också. Värst av allt är att jag inte vet vad jag ska ta med för stickning på påskresan.

Det blir nog påsk ändå skulle jag tro va?

Glad Påsk på er, vi ses väl på Blåkulla!

2 kommentarer:

Maria sa...

Vilka vårfärger i ett nystan! Jag blir lockad att tänka på Ahlgrens bilar. Det får nog bli mitt lördagsgodis!

Eva sa...

Det påminner om godis i färgerna
kanske ett par Ehva vantar.....kan det bli.
Det är sista veckan som det hänt mycke utomhus hos oss tack vare det vackra vädret.