onsdag, mars 24, 2010

Teknikens under.....

Jag ser mej själv som någorlunda teknisk, men jag börjar undra om åren tar ut sin rätt...... Jag tycker att det blir jobbigare och jobbigare att lära mej nytt, i synnerhet när det gäller datorer och sånt. Och det är verkligen inte likt mej!!!! Nu har jag i alla fall gjort en kraftansträngning och kommit på hur jag får över mina bilder i flickr hit. Inte blev det helt lyckat eftersom den klippt bilderna i högerkant, men jag orkar faktiskt inte göra något åt det just nu..... Det skulle finnas en enkel funktion för att blogga direkt därifrån men det övergår mitt förstånd hur man får med flera bilder i ett inlägg då. Nån snäll människa kanske vill förklara????

Idag har jag varit och tittat på när yngsta dottern (7,5 år) åkte lilla vasaloppet, en prestation på 1 km tror jag det var..... Det är så kul att se dem ta sej runt spåret. Det blev en del kort knäppta och när jag sen kom hem passade jag på att knäppa på mina stickningar. Borde förstås ha tagit med mej dem ut för att få vettiga färger.... men, "orka" som barnen skulle ha sagt.

Det här är i alla fall en virkning, ett par vantar i Mirasol Hacho. Att det ska va så himla knepigt att få två vantar likadana??? Jag virkade mest på känn och det här är nog 3:e försöket att få den andra vanten att passa. Nåja, innan nästa vinter ska de väl passa hoppas jag.



Jag har äntligen börjat på ett projekt jag sneglat på i så många år. En kofta i Alpaca från Garnstudio. Jag tycker att den är så himla fin och nu ska den bli min!!!



Ännu ett garnstudioprojekt, i garnet jag fick i födelsedagspresent av Syrran. Det här ska bli en kofta, fast jag ska göra den längre än på mönsterbilden.


En ytterst tråkig stickning, en Colonnade som jag stickat i lite Rowan Cash Soft DK jag hade liggandes. Tråkigt att sticka och inte blev den särskilt rolig som färdig heller....


Och så en till Shalom, den här är stickad i Garnstudios Nepal. Jättehärligt garn att sticka med, men koftan kändes inte lika underbar som den förra jag stickade. Kanske lite annan storlek på den, men den får duga i alla fall!





Och till sist, en underbar Palindrome, stickad i Mirasols Sulka, den blev så mjuk och skön. Kanske kan bli några fler kalla dagar den kan passa, annars får den ligga till nästa vinter.

Inga kommentarer: