torsdag, maj 20, 2010

Att blogga

Sitter och funderar på varför det är så trögt med mitt bloggande.... Dessutom har jag nu en blogg på min företags-hemsida och hur ska jag få ur mej nåt vettigt där också???? Jag får nog ta mej i kragen och dämpa ner ambitionerna och prestationsångesten, det är kanske bättre att det blir lite skrivet då och då än att det aldrig blir några inlägg.

Har häcken full med deklarationer just nu, men lite stickning hinner jag med i alla fall. JAg ha stickat färdigt bakstycke och ena framstycket på min Alpaca kofta. skulle just till att börja med andra framstycket och gick glad i hågen och hämtade ett nystan vitt Alpaca men inser att de två nystan jag hade kvar var naturfärgade, inte kritvita. Suck.... Inte hade de vitt på min Lys här i Vännäs heller. Jag ska till stan med ungarna och köpa avslutningskläder i helgen, jag får väl tvinga till mej en runda på garnaffären också.

Malin (min yngsta) har fått sin älsklingsklänning till skolavslutningen. Lila med rysch-pysch, paljetter och spets. Med bara tunna axelband så jag köpte lite garnstudios Cotton Light och ska sticka en mermaid bolero till henne, vi får väl se om jag hinner.

Inga bilder blir det idag.. har inte orkat knäppa kort.

Här är det så varmt, man ska väl inte klaga på värmen men jag har inte hunnit vänja mej ännu. Sen är det ju lite skillnad om det är 26 grader varmt mitt i juli och man har semester och är ledig, mot när det är maj och man ska orka jobba också. Ikväll har det i alla fall regnat så nu är det ner på bara 20 grader i alla fall.

1 kommentar:

Eva sa...

Garnaffären har flyttat till bomiljö,bomiljö t tygaffären
JOJO till fotoaffären,och flera omgrupperingar är det på G

Tyger o garn samsas i samma lokaler

ja du nu är det varmt +33 gr,man ska väl inte klaga,men det kom så plötsligt....ler!
Ha en trevlig Pingst!