torsdag, augusti 20, 2009

Snart är det jul!!!!

Jag är ju en julälskare av stora mått, och ibland hittar man likasinnade här i världen. Igår när jag hämtade in posten hittade jag ett tungt paket, det var en påminnelse om att julen är nära (visst bara 4 mån och 1 v kvar till julafton), från min kära Lisa. Du är bara underbar vännen!!!! Glögg, julskiva och pepparkaksluftrenare, vad kan man mer önska????


Idag har jag ränt runt på stan och bl a köpt svart paris till min Fls. Ville helst ha mörkrött eller grönt men ingen av färgerna fanns inne, och nu vill jag börja sticka NU, så det fick bli svart. 2 nystan garn till Harry Potter mössor och halsdukar som beställts av barnen. Jag börjar med två nystan så får vi se om det passar med färgerna eller inte. I morse var det 2 grader så det känns som att det behövs.

Målningen är avklarad, nu pysslar byggarna med isolering och snart panel på väggen. I slutet av veckan skulle fönstren börja bytas ut, låter som att det kan vara dags i morgon då...?? Gruvar lite....

4 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Harry Pottermössor låter spännande, såeciellt när man har en Potterfantast till dotter...
Åh, vad jag blev sugen på glögg när jag såg ditt fina paket!
Ha en trevlig kväll!

Samtal från min trädgård sa...

Vi pratade faktisk också om jul i dag på jobbet. Men mera om julledigt och lite om jultraditioner.
Ha' det gott!

Lisa sa...

Ja det var ju en himla tur att flaskan höll i postens händer! *s*

Ny panel, nya fönster. Hä blir nog dyrt hä! *s*

Vi skulle nog behöva måla om vår panel snart. Målade den året efter vi flyttade in (8 år sen tror jag) och eftersom vi inte är "Demidekkare" så lär vi bli tvungna snart igen. Vi har ju Falu rödfärg och nu är den ju utan det där antimögel"giftet" så det har kommit svartmögel här och där igen :-/
Inte så mycket att det stör men.....jo lite.

KramKram!

Katarina sa...

Hej!
Du frågade om FLS hos mig. Jag har stickat ärmarna rakt ner. Men hoppade över att öka under armarna, vilket gav ett antal maskor mindre.
Lycka till!