måndag, augusti 10, 2009

Bräder, bräder, bräder


Så här ser det ut på vår tomt nu..... bräder, bräder som ska målas. Och ja, under den gröna presseningen döljer sej ännu mer bräder..... Jag tyckte inte att det såg så mycket ut när det lyftes av lastbilen, men nu när vi börjat måla inser jag hur många bräder det är. Typ 300 kvm.

Blir med andra ord inte så mycket stickat. Står i värmen i partytältet och målar och drömmer om att sticka en February Lady Sweater- men som vanligt vet jag inte i vilket garn eller färg. (Ja, jag är våg ut i fingerspetsarna.....) Det enda jag är säker på att jag ska ha långa ärmar.

Har nästan stickat färdigt en del i alla fall, men har inte fotat ännu. Hoppas på och ser fram emot en bättre stickhöst än den här våren och sommaren!!!

3 kommentarer:

Lisa sa...

Jisses! Då har ni att göra! Vilken färg blir det?
Jag skulle gärna måla våra knutbräder mm "dalagröna". Snyggt till falurött, men eftersom vi delar hus med grannen så får jag nog nöja mig med vitt. *trist*

KRAM!!!!!

Britt-Marie sa...

SKönt att se att andra också jobbar : )
Byta panel är ett jättejobb, betydligt mer än man tror. Vi är klara men orken har tagit slut ett tag.

Snygga nystan du hittade på marknaden och februaritröjan är supersnygg. Spännande!

Kram

Eva sa...

hahaha ! en till Våg ........

Det är ett jäkla jobb att måla om ,men tillfredställelsen när det är gjort är inte att förakta.

Ska bli spännande att se vilket garn/färg du väljer till träjan.

Ha det gott !