måndag, september 07, 2009

Höstmarknad och FO´s

Vet inte vad som tagit åt mej, men jag har gjort färdigt en del saker i alla fall.

Min Anne-Evilla som legat i ett hörn hela sommaren


Min kofta i ullgarn - den blev lite "bucklig" när jag virkade på kanterna men det ordnar sej nog.
Ärmarna blev lite för långa men "orka riva upp" som mina barn skulle ha sagt.....

En axelvärmare, den här är stickad i Hjertegarns Silkegarn. Blev lite liten men den går nog att ha ändå.


Stickar för fullt på min FLS, som ser ut så här just nu. Den blev svart för det fanns var den enda bra färg som de hade tillräckligt många nystan hemma av när jag skulle börja sticka.


Så var jag och dottern på höstmarknad på Gammlia i Umeå igår. Där var 3 stickor och sålde saker. Jag kom hem med den här påsen.


Nu har jag högar med garn som ska bli sjalar/halsduk/mössa så det är dags att sätta sej och försöka hitta lite mönster som passar också!!

Just det ja, en liten bild på husväggen också.... Nu är det mest byggjobbarna som har fullt upp. Min insats består mest i att fatta beslut (nog så svårt... för en Våg...) och att ta ner och sätta upp gardiner allteftersom de byter fönster.

3 kommentarer:

Maggan sa...

Hur avundsjuk är jag då???!!! Jag vill oxå ha en massa nytt garn.... :( Jag har slut på evillagarnet till min Anne så den ligger ihoptjorvad i mangelkorgen (Tussen brukar sova på den ;) ska väl ta nåt krafttag på den senare....

Lisa sa...

Jösses va du stickar! :-))
Jag har kommit på att jag nog kanske skall ta och sticka mig en svart långkofta. Nåt "rockigt". *s*
Blir det månne ÄNNU ett projekt som jag startar upp och lämnar efter ett tag?? :-/

Just nu är det sk-tmycket att göra med allt här hemma så när kvällen kommer är allt jag orkar göra: Glo på tv/sitta vid den här burken. Kanske bättre att ha nåt i händerna då?? Och jag menar inte nåt ätbart! *ag*

Kramar!!

Samtal från min trädgård sa...

Det var en hel del projekt! som till och med blir färdiga, så är det inte här.
Härliga inköp du har gjort på marknaden.