onsdag, november 05, 2008

Nu har jag kommit igång igen....

Sådärja, nu är jag igång igen, sticktorkan har lagt sej. Så här långt har jag kommit på min Anne-Evilla. När färgerna skiftade så försvann julgranskänslan så det blev mycket bättre tycker jag. 

Vantarna i födelsedagsgarnet har jag börjat sticka. Men det går så fort och är så underbart garn - jag vill suga på karamellen lite och stickar bara lite då och då.


En basker från drops i grått alpacka - här på nån slags blockning. Ungarna skrattar åt mej och undrar varför jag har en tallrik i mössan..... Nu har jag ju ganska stort huvud så det fanns ingen tillräckligt stor tallrik men lite bättre blir den nog.



Så hittade jag ett ufo i stickkorgen som nu snart är färdigt, min Ice Queen.

8 kommentarer:

Maggan sa...

Jobbar du aldrig??? ;p Eftersom du hinner sticka så mycket. Själv sliter jag mitt hår i förtvivlan över att inte hitta uppgifter som jag behöver!! Men jag fick i alla fall precis mail från en växthusgubbe (som vi anlitade på plantskolan) och han skulle skicka broschyrer. Jag är såååå less!! Evillatröjan blir jättefin!! Jag önskar mej garn till en sån i julklapp av dej, mamma och Aina har jag precis bestämt....! So you know! ;) KRam kram

Maggan sa...

Och inte har jag fått nåt garn och te än heller!!! Suck och depp... Duhkka!

Anonym sa...

Vad fin den blir..din Anne Evilla!
Vad är det för mönster till vanten? Det är en väldigt fin mudd...eller har du hittat på själv?

Anonym sa...

Jisses tjejen va du är flitig! Den där tröjan är himla mysig i de färgerna! Och vantarna ser ut att blir varma och fina!

Här är disigt och råkallt! Inget skönt promenadväder! Skönt att det är fredag!!

Kramar!

Monica Hansen sa...

Sjalen blir snygg:)

Susanne sa...

Mmmmmm jag gillar också vantmönstret, egen komposition eller?? /Susanne

Anonym sa...

Åh, vad härlig den blir, den första bilden, otroligt vackra färger...

Allt är fint men färgerna på första bilden är så iögonfallande snygg så det går inte att känna Åhhh!!

Kramar

Britt-Marie sa...

Måste erkänna att jag tappade andan så vacker är din tröja, julgranskänsla - nix livskänsla - ja.

Vantarna och baskern är helt underbara de också och sjalen likaså.

Kram