fredag, november 21, 2008

Tack för alla kommentarer

Jag blir nästan rörd över alla fina kommentarer om min tröja!! Vad kul att så många gillar den. Jag har börjat på ärmarna nu men det går inte riktigt så bra. Det blir så ojämnt när jag stickar med 2 färger på 4 strumpstickor. Men jag kämpar på, snart kan jag byta till rundsticka.

Har fått frågor om vantarna, det är ett mönster från Yll & Tyll som jag använder. Fick det tillsammans med garnet från Syster-Yster.



Måste ju bara visa vad som hände för några veckor sedan till min stora sorg.... Ja, mina underbara knitpicks gick av. vad ska man säga??? "Skyll dej själv som lägger ifrån dej stickningen i soffan istället för i korgen" - är väl ett hett tips! Jag gjorde nämligen det och så kom ett av mina barn, A tror jag, jagad av M, och hoppade sej ner i soffan, kras kras. Nåja, har beställt nya "stickspetsar" från Garnhärvan , och sen ska jag minsann skydda dem ordentligt.




Jag har också gått med i Garden Mystery Socks KAL , så här långt har jag kommit. Sen tappade jag lusten lite, vet inte varför Nåja, får väl ligga till sej litegrann.





Förra veckan hade jag mamma på besök, då passade vi på att baka. 120 st adventsbullar - världens godaste saffransbröd. Har gömt dem noga i frysen så att det ska finnas kvar till Jul och advent. 2 påsar har nämligen redan gått åt......



Är lite småsugen på årets kalenderstickning från Slöjd och hantverk. Missade fjolårets men har fått tag i mönstret men skulle vilja sticka årets. Men då kommer vi till den bekanta frågan: Hur många halsdukar/sjalar/mössor/sockar/vantar/koftor har man användning för????

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hörrö, man måste faktiskt kunna välja!! Och som min dotter "stilpolisen" säger -Det ska matcha oxå. Därför kan man ha mååånga sjalar/vantar/mössor/halsdukar! Va fina sockarna blir! Men du stickar inte samma som mej ;) jag gör dom utan resårkant och mönsterstickning över hela... Är less på Excel nu!!! Blääää! Nu ska jag gå ut med Lexie! Kram kram

Anonym sa...

Mmmmm, vad gott med lussebullar håller du kaffehurran varm så får du en Lussemonster på besök *Ler*

Här håller man på att sticka julklappar till äldsta dottern för fullt, vet inte hur jag ska hinna , jag ska ju göra det så f*rbannat invecklat/Lördagskramar till dig

Anonym sa...

*viftar frenetiskt* Hallåååå!!!
JAG kan använda den där ursnygga sjalen!! Jag BETALAR garnet, arbetsinsatsen och portot när du skickar den till mig, vill gärna ha den i lila! ;-))))

Jisses vilken fin sjal det där var! Men attans så lång, nästan 2 meter!
Men "kalenderhalsduk" är den uppdelad då i 24 olika mönster? (Ja skratta gärna men jag e ju novis på dethäringa området!)
Kramar!

Anonym sa...

Man kan använda hur många som helst.Fråga mig som stickat så många känns det som..men jag stickar gärna fler.Har gett bort ett antal men stickar fler för att det är så himla kul!!Bullarna såg frestande ut.Ha det bra./Ella.

Anonym sa...

Hoho!!!

Hoppas att du mår bra, är det stickor som uppehåller dig från bloggandet *Ler*

Adventskramar i efterskott

Anonym sa...

Ja, jag hoppas du blev nöjd fast det inte blev julrött... ;p
Jag tycker den var fin iallafall.
Ensam om den är du oxå. Nu ska jag gå ner i tvättstugan en sväng igen... har tvätt för flera dagar här nu!! Suck!!
Kramar från syrran