söndag, augusti 31, 2008

Sticka med en deadline....

.... gillar jag inte. Nu måste jag få färdigt ett par sockar, min mans systerdotter har önskat sej ett par i 15-års present. Hon ville ha tjocka sockar och det känns märkligt att sticka i Raggi när jag så länge stickat i tunt sockgarn. Hon fyller snart och bara det gör att det känns inte alls kul att sticka.


Så har vi ju min middag som jag tjatat om flera gånger. Det är inte förrän i oktober men jag vet faktiskt inte hur långt jag hinner sticka innan dess. En del dagar blir det liksom ingenting alls. Här är i alla fall de projekt jag börjat på.


En rektangulär sjal i rått grignasco merino silke, en Gerda stole

En print o´the wave stole i entrådigt gästrike ullgarn


Och så en bolero från "Sticka romantiskt, modernt och kvinnligt" i tropik från järbo.



Och känner jag mej rätt så blir väl inget av det färdigt i tid....

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Så mycket spännande du har på gång, Kaunigarnet är så läckert speciellt det gul/grön/bruna.
Jag har stickat en halsduk av den färgen, mums.
Det ska bli spännande att få se dina sjalar eftersom.

Kram