tisdag, augusti 26, 2008

Pomatomus sockar klara!!!


Så var Pomatomus sockarna färdiga. Hade väldiga problem med att komma ihåg vad de heter egentligen, men roliga var de att sticka. Men lite pilligt. Håller på med Augustisockarna och funderar på att hoppa september - varför måste det vara så mycket flätor på sockar?? Jag gillar inte flätor! Men jag har hittat nån ny variant på flätsticka som jag ska beställa och se om det går bättre.

Har varit och köpt de nya drops-katalogerna idag. Mycket jag vill göra.... har försökt önska mej 200 nystan alpaca i födelsedagspresent och julklapp - jag tvivlar på att det går igenom. Dessutom skulle jag gärna vilja ha lite Lin och KidSilk också......

Var som sagt på garnaffären idag men köpte inget annat än dropsen, tänk så ståndaktig man kan vara. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fina dom blev!

Anonym sa...

De blev urtjusiga, jag är lite nere för att jag inte kunnat hänga med på Sticka Meras strump och pulsvärmare klubb men det blir väll fler chanser kanske...

Ha det så gott/Kram

Anonym sa...

Så fina sockar! Det var många år sedan jag stickade över huvudtaget. Men sockar är kul.
Låter som om du har samma förhållande till garnaffärer som jag har till plantskolor....

hälsningar

Monica