söndag, augusti 24, 2008

Handlat och lite annat

Min Stumpen kofta blev inte riktigt i min storlek - nu ligger den oblockad i en sorglig hög och jag vet inte vad det ska bli av den.... Bara för att visa upp den fick jag på den på äldsta dottern. Dock alldeles för stor för henne också. Men ni kan i alla fall ana hur den ser ut, inte alls så bra som jag såg den inne i mitt eget huvud...



Här är koftan från garnstudio garnstudio som jag stickat i Evilla Regnbåge. Den blev jag faktiskt (ovanligt nog) riktigt nöjd med. Men jag kunde nog ha gjort lite fler korta varv så den blev mer klockad men.....


Ökat på garnförrådet har jag gjort också. Köpte två nystan Kauni när Garnkorgen sålde dem billigare. Får väl se vad det ska bli av dem. Blått är definitivt inte min färg men jag kanske kan göra något och ge bort. Lite vitt entrådigt ullgarn och ett nystan sockgarn blev det på nån marknad jag var på. 


Passade på att handla hos Garnhärvan också när det var 20% billigare nu i augusti. 


Jag köpte även en nystmaskin så nu kan jag göra sååååå fina nystan. Det här är Gästrikes entrådiga. Funderar fortfarande på vad jag ska ha till klänningen på middagen... eftersom jag ska ha svart väska och svarta skor till grön klänning kanske det skulle bli snyggast med svart sjal. Men nu har jag börjat bli sugen på Boleron ur "Sticka romantiskt, modernt och kvinnligt" så vi får väl se. Antagligen slutar det i vanlig ordning med att jag i full panik måste köpa något färdigt.

1 kommentar:

Maggan sa...

Ja det var inte lätt att se hur "Stumpen" ser ut.... ;p
Hur är det med fotografen igentligen....? ;)
Himmel va med garn du köpt!! Där ligger jag i lä! Sälj lite så kan du köpa dina 200 nystan Alpacka själv hehehe!
Kramar, syster yster!!