tisdag, november 10, 2009

Skulle behöva mer garn.....

Jag köpte ju så läckert turkost och illgrönt garn av 3stickor. Perfekt till halsdukar, tänkte jag.

Men så vill jag ju ha vantar också. Som ska matcha. Ifall stilpolisen systerdottern skulle se mej nån gång.... Då kom jag på att jag har en härva Hacho som jag fått i ett garn & te byte som jag älskar så mycket som har väntat på rätt projekt. I det garnet är det både turkos och grönt.


Men...... när jag stickat en vante utan tumme, har jag gjort av med mer än 25 gram garn, vilket innebär att det räcker ju inte till två vantar. Nu är jag sur... för det skulle bli så perfekt med vantar i det garnet!!! Skulle det vara nån som har några rester av samma garn får ni gärna höra av er till mej, jag köper det på studs!!!!

Har stickat klart min sjal i Zauberwolle, men inte blockat och fotat. Sjalen blev lite liten, men garnet är jag så förtjust i, så underbart att sticka med!!!!

7 kommentarer:

Tina sa...

Fint garn! Ang. Hacho garn så tror jag Slöjd & hantverk i Färila(http://slojdohantverk.se/58d1ec7b-928c-4494-b4d1-4d9a74b4cd32-29.html) har det.Jag köpte mitt garn där när jag skulle sticka fingervantar. Tyvärr håller dom på att bygga om E-butiken men du kan maila dom. Lycka till !

Marianne sa...

Om du inte hittar där kan du ju fråga Karin på Ateljé Norrgården, såg att hon hade Hacho hemma i måndags men kan inte minnas vilka färger.
http://www.ostbiten.se/

Maggan sa...

Det blir nog kanon det!! Hoppas du får tag på mer garn, tyvärr kan jag inte hjälpa dej på den fronten.... Jag håller på att svettas med att sätta ihop färger till ett Fair Isle mönster från Alice Starmoreboken.... inte så lätt som det låter ;) Men det ska nog bli bra det oxå....

Eva sa...

jaha du ! du dras oxå med en stilpolis,,,,skratt!

Snygga garner alltihopa.

vi har ett litet lager vitt på backen och -5gr.

Ha det gott !

Lisa sa...

Åh det där blå-gröna-gula garnet på nedre bilden var snyggt!! Precis "mina" färger! Men det bredvid var också fint! Vågar, du vet! *s*

Vi närmar oss ännu en helg och det skall bli SÅ skönt!!
Skall försöka ta oss ut i skogen och .....*harkel* låna lite granris. *s* Måste fixa till lådorna ute innan kylan sätter helt stopp!
Letar fortfarande efter julkänslan.....

KRAM!

Monica Hansen sa...

Fina garner:)

Marta sa...

Du skulle bara våga träffa mig med omatchande vantar och halsduk. KRAM