fredag, oktober 23, 2009

Besviken men förälskad

(ska åka bort i kväll och håller på att packa och är halvstressad så det blir inga länkar i det här inlägget)

Försökte mej på att sticka en "circular west/shrug" som jag tyckte skulle vara varmt och skönt nu. Hade lite svårt för att tänka mej hur den skulle bli och alltså då lite svårt att tänka ut antalet maskor. Nu blev den lite för snäv så jag är besviken..... Det var bara resår och patentstickning och det tycker jag egentligen är så himla träligt i längden så det var ingen kul stickning. Nu måste jag sätta mej ner och fundera vad jag gör. Ska den göras vidare eller längre??? Vad ska jag göra istället för patent i mittenstycket - och hur blir den då, snävare eller vidare?? Suck, får nog ligga till sej lite. Nån som har en bra ide?????

Men förälskad är jag i mitt Zauberballgarn. Åker bort i kväll och ska ha en "åka-bort-stickning" och började med en "travelling woman" i det zauberball som jag fick i Choklad och Garn bytet. Så härligt garn, så mjukt och skönt och så fina nyanser...... Kär!!!!

1 kommentar:

Eva sa...

Ursäkta mej men vad är det du stickat....skratt !
Ja du jag hoppas på snö och skoter o skidföre oxå,é så less slasket såååååååååå.

Ha det gott !