söndag, april 19, 2009

Påsklovet slut

I morgon börjar skolan igen - tack och lov.... Det är inte långa stunder 3 ungar håller sams inte... Men jag har överlevt påsken. vi hade skapligt bra väder. Det började lite grått och tråkigt men från påskdagen har det varit soligt och fint och vi har åkt skoter ute på sjön och haft det bra. Stickat lite grann har jag väl gjort också. Jag har gjort klart vantar som jag började på i februrari och nu blev det en Calorimetry i samma garn. Passar bra dagar som i dag när det blåser ganska kallt ändå.


Har också stickat färdigt aprilmuddarna till pulsklubben, de var mycket roligare att sticka än sockarna - där jag fortfarande knölar på med marssockarna. Pulsvärmarna är stickade i Linie 155 supercool från Lienes design.

Och idag blev regnbågssjalen klar, fotade den ute i solen i eftermiddags. Oblockad och jag har inte ens fäst trådarna..... men jag blev så nöjd!


För övrigt är jag så nöjd med mej själv idag, lyckades jag hitta en inbjudan till Spotify och nu kan jag också spela massor med härlig musik. Kanon!!!!!

Just det, jag har inte visat bilder på mitt "äggsperiment" med att färga garn med äggfärg. Så här blev det. Först härvor på tork, sedan nystade. Har nu hittat blå karamellfärg så jag kanske ska göra något med det också. Så hoppas jag att syster-yster får semester i sommar så vi kan färga med färg från färgkraft - på riktigt!!!




2 kommentarer:

Eva sa...

Här har det hänt grejjer vill jag lova ! sjalen ser helt underbar ut,
i varma färger.
Har oxå provar att ägg-färga,ska försöka igen m riktigt vitt garn.

Ha det gott !

Eva sa...

kikar in o säger Hej !