onsdag, april 23, 2008

Här kommer foton

Nu har jag lyckats fota och lägga över bilderna. Min stumpen i Kauni EJ. Oblockad, utan knappar och utan kant. Skulle vilja ha nån avvikande färg på kanten, men vad??? Som vanligt när det gäller att välja och kombinera ihop färger är jag ju helt analfabet. Får väl se vad det kan bli.


Hittade en socka i garnkorgen och nu när jag var utan sockar så passade det ju bra att sticka en till. Garn?? Ja, fabel från garnstudio var det nog. Mönster?? Tja, (rotar i minnet) ett par uzume från Socktopia var det nog. Hittar inte mönstret på nätet längre.....


Så min kofta från Garnstudio som jag stickar i Evilla Regnbåge. Svår att fota, färgerna är inte alls så där skarpa utan mörkare och murrigare. Undrar hur det här ska se ut när det är färdigt - det blir spännande att se!!


Och så till sist min Super Karla som jag stickar i Kauni resterna från stumpen-koftan. Så himla kul det här var att sticka!! Omväxlande - passar bra för en sån som mej som tröttnar lätt. Och eftersom det är en ruta i taget så blir det inte som på en vanlig sjal att det till slut blir jättelånga varv. 




Går fortfarande och grunnar på Anne-Evilla som jag vill sticka. Vilka färger ska jag ha egentligen, vill helst sticka i Kauni, jag kommer bättre överens med det garnet än Evilla. Jaja, den som lever får se, vilka färger det blir. Hade tänkt beställa så jag kan sticka den under semestern i alla fall.

3 kommentarer:

Maggan sa...

Himmel vad du är produktiv då!!! Dom ser jättefina ut allihopa!!
Ska blocka min Imbolc sjal idag så får vi se hur den ser ut färdig oxå... ;)
Kram kram syster yster!

Anonym sa...

Vad du gör mycket och fina färger är det på dina arbeten, har inte stickat mycket sedan jag blev sjuk men det ska bli fart på det igen/Kram

Madelene sa...

Jättefint alltihop. Jag tycker du ska kanta koftan med lila, samma nyans som på koftan- Supersnyggt!