fredag, februari 29, 2008

Planerar mest

Ja, just nu känns det som att jag mest planerar en massa stickningar, men det blir inget stickat! Har efter mycket om och men fått hem mönstret till Anne-Evilla tröjan. Men då kommer ju frågan, vad ska jag ha för färger i den?? Jag vill ha Kauni EK som bottenfärg, men det ska ju vara en till. Vill ha något rött-rost-orange kanske men hittar inget bra. Velar mellan EM och EU. Jag har ju ett nystan EU hemma så jag kanske ska sticka en provlapp. 

Härmapa som jag är tänkte jag sticka en Ice Queen som syrran har gjort. Men även där velar jag på (ja, jag är född i vågens tecken om nu någon tvivlade....) vilken variant jag ska göra och om jag ska ha pärlor och hur mycket.

Nåt som jag inte velar om är att jag ska köpa bokenSticka i naturfärger. Såg en kofta därifrån i en Aftonbladet-bilaga och blev så kär att jag direkt vill ha boken.

Stickningarna som jag ändå har i handen ibland, sonens döskallemössa, likadan som dotterns fast ljusblå med vita döskallar.

Så Stumpen-koftan, nu har jag snart en ärm klar.

Så hade jag 2 härvor Evilla regnbåge liggandes. Tänkte först sticka Ruths Rabarberkkofta, men så blev det en kofta från kofta från garnstudio istället. Blev lite besviken för jag tyckte det blev så långa block med samma färg, men det kanske blir bra i alla fall. 


Igår skickade jag iväg "Garn & Te" paketet, hoppas det passar den som fick det! Ser fram emot ett eget Garn och te brev i brevlådan så småningom!!

2 kommentarer:

DOCKMAMMAN sa...

Vad fina färger på garnet, hoppas att du har en bra helgKram Dockmamman

Maggan sa...

Ja just ja, jag skulle ju vara behjälplig med att välja färg... det har jag glömt bort.... Ska fundera på saken, lovar!
Har fått iväg mitt te och garnpaket jag oxå nu (i sista minuten som vanligt... ;)
Kramar syster yster