lördag, februari 02, 2008

Nytt år men samma dåliga vanor.....

Så var det ett nytt år igen, och redan inne i februari också. Inte har det blivit någon bättring här inte, lika dåligt uppdaterat..... Undrar just om jag ska lova att skärpa mej, men i så fall får jag bara dåligt samvete så jag lovar ingenting.

Det är inte riktigt så mycket tid till stickning numera. Även fast det är vinter och mörkt på kvällarna. Dagarna går åt till att ta hand om företaget, och så är det ett hem och några barn att sköta om också. Lite har jag i alla fall hunnit med sen sist.

Döskallemössan är färdig, och den utföll till belåtenhet också. Men den blev klar för några timmar sedan, ska bli intressant att se om den sitter på huvudet när det är dags att gå till skolan på måndag. Innan dess kan hon ha ångrat sej....





Sen har jag stickat lite mer på "stumpen-koftan". Bakstycket och ett och ett halvt framstycke är färdigt. Snart har jag bara ärmarna kvar, det känns lite roligare för de är inte i patentstickning. Det tog en himla tid med patentstickningen, och inte kul när jag tappade en maska och fick riva upp flera varv för att rädda den. 



Jag fick ju både garn och mönster till vantar i julklapp som jag hade önskat mej av syrran. Visst ser det ut att bli fina vantar?? Jag fick ändra om lite i mönstret så jag har stickat om dem X antal gånger, men nu tror jag att storleken är rätt. 



Sen var jag bara tvungen (ha, undra just vem som tvingade mej????) att köpa två nystan Kauni från garnkorgen. Så otroligt läckra färger. Vet inte vad jag ska göra av det, men jag kommer väl på nånting.

 




Jag har köpt mönster till både Ruths Rabarberkofta och till tröjan Anne-Evilla så jag försöker planera in dem också. Har en härva Evilla regnbågsgarn liggandes, undra om jag ska börja med det till någon av dem..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi är lika dåliga på att blogga båda två! *s* Mössan blev superläcker! Vilken tjej skulle inte vilja ha en sån!?!
Och det där gröna garnystanet från Kauni.....vilka snygga färger!! Jag är HELT såld på limegrön, synd bara att jag inte passar i färgen. :-(
Vad jag däremot kan göra är att ha färgen här hemma! :-)) Har det både i köket och badrummet just nu!
Kram!
/Lisa

Anonym sa...

super snygg o cool mössa !
Ha det gott / Eva i Jämtland