tisdag, oktober 02, 2007

Missfoster som ska repas upp!!!

Har stickat färdigt min japanska rib, men det blev ett missfoster som jag ska repa upp och sticka om.



Jag gjorde fel på bakstycket och så blev ärmarna för långa men för snäva så det blev bara bylsigt alltihop. Blev inte nöjd med randningen heller, ska nog inte sticka oket på rundsticka nästa gång. Tror jag ska sticka med tunnare stickor också, så det blir lite fastare. Men jag tappade inspirationen lite.... Tänkte n kunde få se missfostret i alla fall innan det återgår till att vara garnnystan igen.


Så nu ägnar jag mej åt sockar













och "stumpen" i kauni-garn. Fast det tar tiiiiiiid att sticka patentstickning ska jag säga.













Nu inför vintern plockade jag också fram min halsduk som jag ska sticka i ett ljuvligt kashmir garn som jag fick av syrran i julklapp (tror jag det var....dåligt minne).











Annars så ska det fixas födelsedagskalas hela månaden så jag har bakat bullar, men de räcker ju inte länge. Här är första plåten i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses tjejen va många projekt du har på g, och det där "missfostret" var ju jättesnyggt ju!
Bullarna så mumsiga ut. Ett stort glas mjölk å 4-5 ljumma kanelbullar, de´ är livet de´! Men nog blir det väl nåt mer än bullar på torsdag?? ;-)))

-Kramis-
/Lisa

Maggan sa...

Nä jag tycker du ska hålla dej till kanelbullar på torsdag oxå... då känner man sej inte så gammal hihihi.
Jag har repat upp MS3 och ska göra den här istället
http://passionfruit.typepad.com/serendipity/images/leaftrellisstole.jpg men den är inte nå lättare precis... ;) Kram kram
PS. ska posta paket i morron så jag är säker på att det är framme innan torsdag, även om jag vet att du kommer att "tått o kläm" Ds