fredag, augusti 31, 2007

Olyckligt kär.....

Jag är kär... i queenmudds fantastiska regnbågskofta. Är den inte helt underbar????? Varför då olycklig kärlek?? Jo, för att hon skapat den själv och har inte skrivit ner mönstret... Men jag hoppas och ber att det blir av så småningom. Tills dess får jag väl trösta mej med att min japan snart är färdig, och att jag äntligen kommit på vad jag ska göra av mitt kaunigarn som legat snart ett år nu. Det blir en Stumpen av Marianne Isager, det hoppas jag blir bra.




Annars har jag städat lite här och insett att nu blir det inte mer garn på ett tag, nu måste jag sticka upp allt jag har liggandes. Tyvärr blir det inte så mycket stickat just nu, jag tycker att det är fullt upp med skolor och allt annat. Jag ska ju dessutom snart starta upp min redovisningsbyrå så det är alltid något som ska fixas.

Nu hade jag tänkt lägga in en film från youtube här med mina nya favoriter Sahara Hotnights, men eftersom det inte blir som jag vill får jag väl vänta tills syster yster kan ha kurs med mej..

Så var det utmaningen från Maggan - 8 saker om mej....

- Börjar alltid dagen med 2 msk Aloe Vera juice, och sedan 3 koppar kaffe
- Kan inte läsa eller se på tv utan att sticka samtidigt
- Jag är velig in absurdum - expressen eller aftonbladet, ica eller konsum, livet är fyllt av svåra beslut...
- jag är siffermänniska. Älskar att lösa sudoku, och kan inte låta bli att kontrollräkna tabeller i tidningar ibland (nördvarning eller vadå???)
- Blir väldigt arg om saker och ting inte går som jag har planerat
- Gillar att laga mat - om bara någon annan hittar på vad jag ska laga och sen städar och diskar upp efter mej....
- Älskar att läsa och går omkring med bööcker som amn sen kan hitta på konstiga ställen överallt i huset
- Påbörjar en massa saker, men det är inte lika ofta de blir slutförda....

Jag i min tur utmanar Lisa att berätta 8 saker om sej själv!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe......8 saker om mig själv. Då måste jag ju fundera!
Under tiden måste jag kommentera queenmudds pulsvärmare (Spetsmudd). Den var superläcker! Hihi nu kom jag på den första saken!
1. jag gillar pulsvärmare! (långa armar kombinerat med, för det mesta, för korta ärmar på kläderna, gör sådana saker som pulsvärmare nödvändiga!)
2. Jag gillar hösten bättre än sommaren
3. Fredagar är veckans bästa dag
4. Jag tillbringar för mycket tid googlandes i cybervärlden
5. Jag har nästan alla Agatha Christies böcker som är utgivna på svenska. (Missade en på Tradera, men den gick för över 1000:-!)
6. Gillar Filippa K´s kaffemuggar
7. Drömresan är Skottland
8. Det mesta i min garderob är....svart.

Maggan sa...

Hahaha! Den där med veligheten den kan jag skriva under på!!! ;) Man kan ju bli galen.....
Sebbe och Lasse åker idag så då blir det kanske lite lugnt här så man får ngt gjort... 1000 läxor har jag oxå! Suck!!