onsdag, mars 28, 2007

Lite nytt på gång

Ja, man kan ju inte bara hålla på och göra färdigt, jag måste ju börja på nya projekt också så att stickkorgen svämmar över som vanligt....


Det här ska bli en sjal i Evilla-garn.










Så här ser början på tröjan ut i det rosa garnet jag hittade i källaren. Ack, så tunt det garnet känns..... Det är 15 cm hålmönster längst ner på tröjan, sen är det slätstickning, så jag antar att jag kommer att lessna ganska snart. Hoppas rosa är modernt igen sommaren 2015, det är väl det året den kommer att bli färdig!!!



Så börjar det att bli vår så barnen behöver tunnare mössor. Jag är så glad att jag fått min 9-åring att acceptera andra färger än rosa och lila. Det här blåmelerade ska bli en hålmönstrad mössa till henne.






Och så till sist en vårvinterbild från Umeälven i söndags när vi var och pimplade. Några fiskar såg vi inte skymten av men det var väldigt härligt väder i alla fall.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Hittade hit från din systers blog! Jag älskar stickbloggar, så jag är överlycklig! Vilka vackra saker du stickar! Älskar särskilt koftan i "hallonsorbet"-garnet (Kauni). Är själv en stor fan av det garnet! Vad har du för mönster till Evilla-sjalen? Fortsätt gärna att blogga, du har en hängiven läsare här! :)
Hälsningar, Sofia

Maggan sa...

Ser ju kanonbra ut!! Det blir riktigt läckert med den rosa färgen. Undrar när jag ska få råd att köpa garn till tröjan... det blir väl när din är färdig, runt 2015 ;)
Kram kram från sys!

Maggan sa...

Ja här händer det inte mycket.... :P
Om inte annat kan du väl lägga ut bilden på Fjäderkaraganen ;)
Kram kram

Anonym sa...

Jag bara måste kika in här nu när jag vet var du finns ;-))
Jag blir ju lite avis!! Jag HAR ju funderat på det här med bloggar....men... VAD skall lilla jag skriva om då???

Fina saker du gör! Jag kanske borde ta tag i den där tröjan jag gjorde när jag väntade Viktor, och då såklart blev alldeles FÖR stor. Sen repade jag upp den (tråkigt arbete!) och började sticka den på nytt...den ligger i någon garderob tror jag.
*kram!* /Lisa