söndag, juli 12, 2009

Jag lever, jag lever.....

Fast man kan ju börja undra när man ser den här bedrövliga bloggen.... Jobbade som en galning med alla deklarationer och bokslut och när det var avklarat - till midsommar - så började semestern. Men jag kände mej mest bara utarbetad och har inte ens orkat sticka. Nu har jag i alla fall kommit igång lite....

- har en halv ärm kvar på Printed silk cardigan som jag försöker få färdig. Lite tråkig eftersom det är bara resårstickning och dessutom minns jag inte riktigt hur jag gjorde ökningarna på första ärmen, så det är lite struligt att få det likadant.
- Började med en Slow Bee Mystery II(ravelry-länk) i grönt merinosilk med gröna pärlor, men det var väldigt mycket pärlor (som min dotter dessutom tappade ut över vardagsrumsgolvet så jag fick ligga på knä och leta pärlor en kväll.......) och inte riktigt en stickning jag tar till när jag har 5 min ledigt.
- Har börjat med en kofta i 4-tr ullgarn i det här här mönstret. Snart färdigt med bakstycket men det är bra slätstickning och inte mycket att se.
- Har köpt ullgarn i två går nyanser till Jytte Slentes trøje med kraver som jag ska börja på så småningom.

Har inte orkat fota något men det kanske blir så småningom!!

Hoppas ni alla har det bra i sommaren och hoppas att regn och kyla försvinner ett tag nu - vill ha sol och värme!!!!!!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Ja här har det varit tyst ett bra tag ;-)))
Men sticka ylletröjor nu? Låter väldigt svettigt, trots att det är kallt ute! *s*
Jytte Slentes tröja/kofta DEN var snygg!!!
Jag skulle nog gjort den i grått med svart där över magen (försvinner den inte då?? *s*). Sk-t snyggt!
Kramar!

Karin sa...

Jag tror fler än du känner att det inte blivit mycket på bloggen den senate tiden. Jag själv är ett ex. Skönt med sommar iaf och stressa inte, det finns kvar! kram.